poniedziałek, 17 czerwca 2013

Dżem truskawkowy

Mój syn uwielbia dżem truskawkowy. Postanowiłam więc takowy wyprodukować. Zrobiłam go ze zwykłym cukrem, bo w składzie popularnych mieszanek żelujących znalazałam m.in. konserwanty: benzoesan sodu i sorbinian potasu. W przepisach na dżem truskawkowy zazwyczaj mamy 1 kg cukru na 1 kg owoców, ale jak dla mnie to zdecydowanie za dużo. Daję po kilka łyżek na kilogram owoców (dżem może być mniej gęsty). Dodaję też sok z cytryn (mniej więcej 1-2 cytryny na 1 kg owoców).


  • truskawki
  • cukier
  • ew. cytryny

Truskawki myjemy, odrywamy szypułki. Kroimy na mniejsze kawałki, możemy też rozdrobnić blenderem, jak kto lubi. Zasypujemy cukrem, wlewamy ew. sok wyciśnięty z cytryn i gotujemy na wolnym ogniu, aż masa stanie się gęsta. Na wierzchu może pojawić się piana, którą zbieramy łyżką (wygląda jak mus, można ją zjeść, świetnie smakuje jeszcze ciepła z waflami). Gorącą masę wlewamy do wyparzonych słoików, zakręcamy (zakrętki też należy sparzyć) i odwracamy do góry dnem. Studzimy pod przykryciem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz