piątek, 1 marca 2013

Sałatka jarzynowa

Sałatka jarzynowa kojarzyła mi się zawsze z rodzinnymi uroczystościami, świętami. Zawsze albo prawie zawsze była. Od dziecka uczestniczyłam w jej przygotowywaniu. Siadałam ze swoją deską obok Mamy, która kroiła na większej desce. Początkowo moja wersja była w grubych kawałach, później  nauczyłam się kroić warzywa w drobną kosteczkę. Z czasem w domu pojawiały się inne sałatki, ale jarzynowa od czasu do czasu musi być.



  • 3-4 ziemniaki
  • 3 marchewki
  • 1 pietruszka
  • kawałek selera
  • jabłko
  • 3-4 kiszone ogórki
  • 3-4 jajka
  • cebula
  • kukurydza
  • groszek
  • 1-2 łyżeczki musztardy
  • odrobina cukru (u mnie brązowy)
  • pieprz
  • sól
  • majonez
Ziemniaki, marchewkę, pietruszkę i selera myjemy i gotujemy w skórkach. Ważne, żeby ich nie rozgotować. Studzimy, obieramy i kroimy w drobną kostkę razem z jabłkiem, ogórkami, ugotowanymi na twardo jajkami i cebulą. Dodajemy kukurydzę i groszek (z puszki albo ugotowany mrożony). Doprawiamy.
Żeby nie było za tłusto nie przesadzajmy z majonezem.
W sklepach są dostępne gotowe mieszanki warzywne na sałatkę, w słoikach. Nie mają jednak takiego smaku, jak warzywa gotowane w domu.







1 komentarz:

  1. Pięknie to wszystko sobie szykujesz - wygląda kolorowo i smakowicie :D

    OdpowiedzUsuń